Hemma igen!

Nu har vi kommit hem efter att ha spenderat några dagar på Öland. Vi åkte ner tidigt, tidigt i torsdags morse för att överraska mina föräldrar samt Monica och Lars som är där tillsammans! De blev alla riktigt glada men framförallt förvånade över att vi kom eftersom jag egentligen skulle ha arbetat både torsdag och fredag:)

Vi var ganska trötta efter den långa resan, vi hade dessutom varit uppe sedan fem på morgonen vilket säkert gjorde sitt.. Så torsdagen blev lugn.

Vi spenderade fredagen på Lyckesand, en underbar strand som ligger ganska nära Böda (Lyckesand är dock lite rymligare, gillar inte att trängas när jag solar..) Under kvällen käkade vi god middag i mamma och pappas husvagn/förtält. I onsdags firade mina föräldrar 20-årig bröllopsdag och firade då stort med nytt ringbyte och fest med Monica och Lars, i fredags firade vi lite i efterhand vid middagen eftersom vi inte var på plats i onsdags:) Jag lyxade till det med lite alkofritt vitt!
Lördagen åkte vi till Böda Hamn och kikade i lite prylbodar, olika loppisar osv för att fördriva tiden lite. Solen tittade fram emellanåt men annars var det molnigt större delen av tiden. Jag åt världens godaste räkmacka på ett bageri nära campingen, med stora handskalade räkor på ett dinkelbröd.. Mums! På kvällen käkade vi middag hos Monica och Lars samt promenerade i regnet. Under kvällspromenaden upptäckte vi ett tält som låg lite risigt till.. Det regnade nämligen så pass mycket att det blev flera ordentliga översvämningar på campingen som personalen fick kämpa hårt med att pumpa bort..

Vi började rulla hemåt vid tolv idag men kom inte hem förrän 19.30 pga två gigantiska trafikstopp.. Segt värre! Å andra sidan hade vi ingen brådska så det gjorde inte så mycket.

Lilla familjen, som ganska snart blir fyra, är mycket nöjda med minisemestern!